torstai 13. maaliskuuta 2008

Päivän kuvakaappaus #1

Tässä on nyt se uusi blogiperinne, josta mainitsin maanantaisessa tarinassa sanoin ”Aion nimittäin kerran viikossa blogata yhden (lähes aina) peleihin liittyvän blogauksen, joka ei ole paljon työtä vaativa arvostelu tai esittely, vaan jotain ’pienempää’.” Tässä vaiheessa saatat ihmetellä ristiriitaa äskeisen lauseen ”kerran viikossa” sekä otsikon ”päivän” termien välillä. Selitys on se, että päätin ensimmäisen kirjoittamisen jälkeen jättää oven auki sille, että jos joskus haluankin blogata kuvakaappauksen useammin kuin kerran viikossa (esim. monta toisiinsa liittyvä kuvaa), niin en joudu muuttamaan kaikkien siihen mennessä blogattujen kuvien otsikkoa tai muuta vastaavaa. Aion siis blogata päivän kuvakaappauksia niin usein kuin huvittaa, kuitenkin vähintään kerran viikossa ja korkeintaan kerran päivässä. Tietysti poissaolon takia jonain viikkona blogaus voi jäädä väliin. Lainatun tekstin ”(lähes aina) peleihin liittyvän blogauksen” kohta selittyy sillä, että aluksi ajattelin blogata vain pelikuvia ja kutsua niitä ”päivän pelikuva” blogauksiksi, mutta sitten huomasin että minulla on muutamia muuhunkin kuin peleihin liittyviä kuvakaappauksia, joita haluan näyttää. Eli nämä tulevat olemaan pääosin peleistä, mutta muutakin on luvassa. Kuvat voivat olla hauskoja, hienoja, näyttäviä, omituisia tai ihan vaan ”tavallisia” kuvia eli lähes mitä vain mitä pystyn tietokoneen ruudulta kaappaamaan. Niiden ohessa on tietysti aina jokin lyhyt seloste kuvaan liittyen. Tämän blogauksen ensimmäinen kuva, jossa on "screen shot" eli ammuttu ruutu, ei ole päivän kuvakaappaus, vaan sen tein tätä ensimmäistä esittelykappaletta varten Desktop Games (toiselta nimeltään ”Stress Reducer” tai ”Stress Relief”) -pelin avulla :D!

Se siitä selittelystä, joten nyt sarjan ensimmäisen kuvan kimppuun: Aloitetaan heti röyhkeästi kuvalla, jonka avulla voin mainostaa yhtä omatekoisista videoistani :D! Päivän kuvakaappaus on nimittäin tilanne, josta BioShock Chose the REALLY Impossible -videoni teko lähti liikkeelle. Kuvan Splicer -vihollinen nimittäin juoksi palavan öljylammikon läpi ja kuoli juuri hetkeä ennen kuin jäädytin sen. Näin syntyi absurdi tilanne, jossa sen ruumis on jäätynyt kallellaan ilmaan vastoin fysiikan ja itse pelin lakeja… ja vielä keskelle tulimerta :o! Muutamaa hetkeä myöhemmin ruumis suli ja mätkähti maahan – ei kuitenkaan yhtään sen nopeammin kuin tavallisesti, kuten luulisi keskellä tulimerta tapahtuvan. Pystyyn kuolleena jäätymisen inspiroimana kokeilin ruumiin heittämistä ilmaan (Telekinesis -plasmidivoiman avulla) ja jäädyttämistä sen ollessa ilmassa, jolloin se jäätyi ja lakkasi putomasta :o! Sama ei onnistunut millään esineellä tai maastosta valmiiksi löytyvillä ruumiilla, joten päättelin kyseessä olevan selvä ohjelmointivirhe eli bugi.

Ei kommentteja: